In een Communicatietraining ontdek je dat communiceren iets is dat je kan leren

Na een intakegesprek maak ik een training op maat die niet alleen aansluit bij de praktijk maar ook op persoonlijke voorkeur. We spreken vervolgens af wat het gewenste resultaat is, zodat we concreet successen kunnen boeken tijdens de training en erna. Ook voor de Communicatietraining bied ik de mogelijkheid tot intervisiebegeleiding naderhand, zodat er een duurzame transfer ontstaat tussen de opgedane kennis en de praktijk.

Welke Communicatietrainingen heb ik al gegeven:

Van balen naar stralen! Feedback geven aan je collega

Collega’s die zich bemoeien met jouw werkzaamheden, niet doen wat ze beloven en jullie samenwerking lastig maken; iedereen heeft er mee te maken. Maar hoe je met zulke collega’s omgaat, ligt bij jezelf. Hoe geef je constructieve feedback in effectieve taal? Ik leer je in 5 stappen van balen naar stralen.

Vriendelijk nee zeggen op een verzoek

Nee-zeggen tegen een vriendelijke collega: het is niet makkelijk. Hoe zorg je dat jullie relatie goed blijft zonder dat je jezelf extra werk op de hals haalt? Ik leer je in 4 snelle stappen van ‘toch maar ja zeggen’, naar krachtig, maar vriendelijke ‘nee’.

Van eromheen draaien, naar gelijk de “klap” uitdelen

Slechtnieuwsgesprekken; of ze nu plaatsvinden tussen medewerker en leidinggevende, collega’s onderling of in familiaire sfeer, we houden er gewoon niet van en worden ontwijkend in ons praten. Tijdens deze training leer je: de “klap” gelijk uitdelen om daarna met de ander mee te voelen en ruimte te geven voor de emotie. In 3 snelle stappen leer ik je een slecht nieuws gesprek tot een goed einde brengen.

Van ongemak naar opgelost

Je collega heeft iets tussen zijn tanden, maakt continu dezelfde spellingsfouten in mails naar de klant of je vriendin zit tijdens jullie etentje de hele tijd op haar telefoon. Je merkt het op, voelt je er ongemakkelijk door, maar wil de ander niet kwetsen door het te zeggen. Tijdens deze training leer je hoe je op een praktische en snelle manier feedback kunt geven aan iemand zonder dat je de ander kwetst.

In je Eigen Kracht

In de begeleiding van medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt komt het voor dat een medewerker anders omgaat met bepaalde zaken, dingen minder snel oppikt of reageert op een manier die je niet gewend bent.

Tijdens deze training leer je hoe je als werkgever of jobcoach het zelfvertrouwen en het probleemoplossend en zelfsturend vermogen van de werknemer kan verhogen, waardoor je duurzame gedragsverandering faciliteert.

Ben je enthousiast, stuur dan een mailtje naar info@ditistof.nl.
Ik neem contact met je op om samen de mogelijkheden door te nemen.